Jak prodat za nejvyšší cenu

  1. Kvalitní prezentace
  2. Oslovení a správné zacílení na co největší počet potenciálních kupujících
  3. Správné nastavení prodejní ceny

Kvalitní prezentace

Prvním krokem je příprava nemovitosti a podle mých dosavadních zkušeností na trhu s nemovitostmi je naprosto nutné tento bod nepodcenit. Chápu, že obvykle není čas a někdy ani finanční prostředky na úpravu nemovitosti, obzvlášť v případě, že je nemovitost určená spíše k rekonstrukci, takže se tento úkon může zdát na první pohled zbytečný. Ale věřte mi, že se mi již několikrát podařilo prodat nemovitost k velkému překvapení majitelů o 5 až 15 % dráž než původně pouze po úpravách, které jsem provedla na vlastní náklady, jako je např. výmalba, drobné opravy či úklid.

Home staging

Dalším stupněm přípravy prodeje nemovitosti je stylizace interiéru, tzv. home staging. Vhodně zvolený nábytek, dekorace, čistota a příjemná vůně dokážou vytvořit správný dojem a emoce, na jejichž základě se kupující rozhoduje, zda se právě tento dům či byt stane jeho domovem. Takto upravenou nemovitost je vhodné nechat po celou dobu prodeje, tedy nejen na nafocení, jak je to běžné. Tento druh přípravy se hodí pro většinu nemovitostí – pro zrekonstruovaný byt, starší rodinný dům v malé obci, ale i pro panelákový byt v původním stavu. Každá nemovitost má co nabídnout.

Nafocení nemovitosti

Poutavé fotografie, správně zvolená kompozice a ostrost fotografií nemovitosti včetně blízkého okolí rozhodnou, zda inzerát upoutá pozornost, nebo ho uživatel internetu bez povšimnutí přejde.

2D a 3D plánek, videoprohlídka, popis nemovitosti – to vše zvyšuje šanci oslovit kupujícího. I kdyby tyto body upoutaly jen několik dalších zájemců, stojí za to je v inzerci mít.

Oslovení a správné zacílení na co největší počet potenciálních kupujících Vystavení inzerátu na nejlepších místech v těch nejlepších a nejnavštěvovanějších „výkladních skříních“ a zacílení na co největší počet potenciálních zájemců vám zajistí nejvyšší zájem a následně i cenu. Pokud budete inzerovat na jednom či dvou serverech, je zřejmé, že inzerát uvidí menší počet potenciálních kupujících.

Inzerce na nejlepších inzertních serverech je dost nákladná, proto je dobré spojit svoje síly s výhodami dobré realitní kanceláře, která čerpá množstevní slevy za inzerci a provizi si nárokuje až po prodeji vaší nemovitosti. Ideální je obsáhnout nejméně 20 nejnavštěvovanějších inzertních serverů a domluvit si s makléřem pravidelné topování inzerátu alespoň jedenkrát týdně. Pokud budete nabízet nemovitost bez realitní kanceláře, jsou toto výrazné náklady, se kterými je nutné počítat.

Správné nastavení prodejní ceny

Základem je nenastavit cenu ani nízko, ani příliš vysoko.
Je dobré nespoléhat se jen na ceny uvedené na inzertních serverech. Je důležité porovnat tyto ceny se skutečnými transakčními cenami, za které se nemovitosti skutečně prodaly. S touto částí si opravdu nechte poradit a porovnejte svou představu s posudkem makléře, který se v lokalitě pohybuje. Občas jsou představy klientů příliš vysoké, ale také není vůbec neobvyklé, že jsem nemovitost ohodnotila na vyšší cenu než její majitel a za tuto cenu jsem ji skutečně prodala. Přeji úspěšný prodej.

Kontakt



Tel. +420 605 765 658 • Email  klara.kyliankova@qara.cz

Chmelova 550, Kralupy nad Vltavou
Šafaříkova 201/17, 120 00 Praha 2